Skip to main content

ALGEMENE VOORWAARDEN – www.kimmuusse.nl 

Hoofdstuk 1 MaxiMental

Hoofdstuk 2 RELEEZ B.V.

HOOFDSTUK 1: Algemene voorwaarden – MaxiMental  

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Cliënt: de natuurlijke of rechtspersoon die aan de sportpsycholoog opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van diensten op het gebied van coaching, training, massage of aanverwante werkzaamheden.
  • Sportpsycholoog: MaxiMental, statutair gevestigd te Zaandam en door haar ingehuurde derden

Algemene voorwaarden:

  • De duur van een consult is 50 minuten
  • De kosten bedragen €69,90 per afspraak en er is vrijstelling van BTW
  • Na de mentale training ontvangt de sporter een ‘tikkie’ voor de betaling en een factuur op verzoek 
  • Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na het consult
  • Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de cliënt in verzuim. De client is vanaf het moment van verzuim aan sportpsycholoog over het opeisbare bedrag een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente. 
  • Indien afspraken niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd, wordt 75% van het trainingstarief (à €52,43) in rekening gebracht
  • Bij training op een externe locatie, extra kosten in overleg
  • De gedrags- en beroepsregels voor MaxiMental maken deel uit van de overeenkomst tussen sportpsycholoog en de client. De sportpsycholoog verklaart de hieruit voor cliënt voortvloeiende verplichtingen steeds volledig te respecteren. De betreffende gedrags- en beroepsregels zijn vindbaar op www.vspn.nl
  • De sportpsycholoog gaat een vertrouwensrelatie aan met de cliënt. De sportpsycholoog heeft een geheimhoudingsplicht ten aanzien van de client. Er mag aan derden geen informatie verstrekt worden zonder toestemming van de client. Zie hiervoor de betreffende gedrags-en beroepsregels op www.vspn.nl Mogelijk wordt er intervisie met andere sportpsychologen gevoerd over de casus op anonieme basis
  • De sportpsycholoog is rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door haar aan cliënt verstrekte of gebruikte gebruikte producten. Hier vallen bijvoorbeeld onder: testen, readers, rapporten, modellen, oefenmateriaal en computerprogramma’s. Cliënt mag zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de sportpsycholoog geen gebruik maken van deze producten.  

HOOFDSTUK 2: Algemene voorwaarden – RELEEZ B.V.

ARTIKEL 1. ALGEMEEN

  1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 
  • Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan Opdrachtnemer opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van diensten op het gebied van coaching, training, massage of aanverwante werkzaamheden. Hierna te noemen ‘Opdrachtgever’;
  • Opdrachtnemer: RELEEZ B.V., statutair gevestigd te Zaandam, alsmede de aan hem gelieerde ondernemingen, i.c. de partij die de opdracht feitelijk heeft aanvaard hierna ‘RELEEZ B.V.’.

    ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten waarbij door Opdrachtnemer in het kader van zijn beroep diensten worden aangeboden of geleverd. 
    2. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor eventuele aanvullende- en vervolgopdrachten.
    3. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor opdrachten waarbij voor de uitvoering door Opdrachtnemer derden worden betrokken.
    4. De gedrags- en beroepsregels voor Opdrachtnemer maken deel uit van de overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever. Opdrachtgever verklaart de hieruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende verplichtingen steeds volledig te respecteren. De betreffende gedrags- en beroepsregels zijn vindbaar op www.vspn.nl
    5. Indien enig beding, deel uitmakend van deze algemene voorwaarden of van de overeenkomst gesloten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever nietig zou zijn of vernietigd wordt, blijft de overeenkomst voor het overige in stand en zal het betreffende beding in overleg tussen partijen onverwijld worden vervangen door een beding dat de strekking van het oorspronkelijke beding zoveel mogelijk benadert. 
    6. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn overeengekomen.
    7. Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij Opdrachtnemer deze uitdrukkelijk schriftelijk heeft aanvaard. 
    8. De in de Nederlandse taal opgestelde algemene voorwaarden hebben gelding boven de in de Engelse of een andere taal opgestelde algemene voorwaarden. 

    ARTIKEL 3. TOTSTANDKOMING EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST

    1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat ze door Opdrachtnemer en Opdrachtgever ondertekende offerte of opdrachtbevestiging door Opdrachtnemer retour is ontvangen, dan wel op het moment dat Opdrachtnemer op (mondeling) verzoek van Opdrachtgever is begonnen met de uitvoering van de werkzaamheden voor Opdrachtgever. De offerte dan wel de opdrachtbevestiging is gebaseerd op de ten tijde hiervan door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verstrekte informatie.
    2. Alle door Opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend en zijn geldig, gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan een offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever binnen de gestelde geldigheidsduur zonder voorbehoud of wijziging aan Opdrachtnemer is bevestigd; of als de Opdrachtnemer op (mondeling) verzoek van Opdrachtnemer is begonnen met de uitvoering van de werkzaamheden voor Opdrachtgever. 
    3. Het staat partijen vrij te bewijzen dat de overeenkomst op andere wijze tot stand is gekomen. 
    4. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan. 
    5. De prijzen in offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld. 

    ARTIKEL 4. INFORMATIEVERSTREKKING DOOR OPDRACHTGEVER

    1. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst deugdelijk, volledig en tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
    2. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer op de hoogte brengen van alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is. 
    3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit. 
    4. Indien en voor zover Opdrachtgever zulks verzoekt, worden de betreffende bescheiden aan deze geretourneerd. 
    5. De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en extra honoraria, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verlangde gegevens en bescheiden, zijn voor rekening van Opdrachtgever. 

    ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OPDRACHT. 

    1. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop en door welke persoon de verleende opdracht wordt uitgevoerd. 
    2. Een tekortschieten van een persoon als bedoeld in het eerste lid van dit artikel kan alleen aan Opdrachtnemer worden toegerekend, indien Opdrachtgever aantoont dat de keuze van Opdrachtnemer van deze persoon onzorgvuldig is geweest.
    3. Op deze algemene voorwaarden kunnen zich ook die natuurlijke en rechtspersonen beroepen die direct of indirect op enigerlei wijze bij de dienstverlening door of vanwege Opdrachtnemer zijn betrokken. 
    4. Wanneer Opdrachtnemer de opdracht krijgt om in samenwerking met een derde een opdracht of een gedeelte daarvan te vervullen, zal Opdrachtgever in overleg met alle betrokkenen vaststellen wat ieders taak is. Opdrachtnemer aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid, noch aansprakelijkheid voor de uitvoering van de taak en de daarbij behorende werkzaamheden van de derde. 
    5. Indien voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden door Opdrachtnemer een termijn is overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Overschrijding van de overeengekomen termijn levert dan ook geen toerekenbare tekortkoming van Opdrachtnemer op. Opdrachtgever kan om die reden de Overeenkomst dan ook niet ontbinden en heeft geen recht op schadevergoeding. 

    ARTIKEL 6. GEHEIMHOUDING

    1. Opdrachtnemer is, behoudens de eventuele verplichting die de wet dan wel een daartoe bevoegd overheidsorgaan op hem legt tot openbaarmaking van bepaalde gegevens, verplicht tot geheimhouding tegenover derden van alle vertrouwelijke informatie die hij in het kader van de Overeenkomst van Opdrachtgever of uit andere bron heeft verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door Opdrachtgever is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. 
    2. Opdrachtnemer draagt er zorg voor dat deze verplichting ook wordt opgelegd aan eventuele werknemers of derden die door hem bij een opdracht worden ingeschakeld.
    3. Gesprekken, sessies en andere contacten die in welke vorm dan ook tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever/Werknemer van Opdrachtgever, plaatsvinden, worden als strikt vertrouwelijk beschouwd. Opdrachtnemer zal dan ook aan niemand, ook niet aan Opdrachtgever, enige mededeling doen over de inhoud en het verloop van deze contacten (met de Werknemer van Opdrachtgever) tenzij de hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. 

    ARTIKEL 7. INTELLECTUELE EIGENDOM

    1. Opdrachtnemer is rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de door haar – in het kader van de Overeenkomst – aan Opdrachtgever/Werknemer van Opdrachtgever verstrekte of – in het kader van deze Overeenkomst – gebruikte producten, waaronder begrepen maar niet beperkt tot testen, readers, rapporten, modellen, oefenmateriaal en computerprogramma’s. 
    2. Opdrachtgever/Werknemer van Opdrachtgever mag/mogen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer geen gebruik maken van deze producten, waarop Opdrachtnemer rechtshebbende is ten aanzien van de intellectuele eigendomsrechten, anders dan ten behoeve van deze opdracht. 
    3. Opdrachtnemer is gerechtigd om de door de uitvoering van de werkzaamheden verkregen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht en mits niet te herleiden tot individuele Opdrachtgever/Werknemer van Opdrachtgever. 

    ARTIKEL 8. HONORARIUM EN KOSTEN

    1. Het honorarium van Opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
    2. Het honorarium van Opdrachtnemer bestaat, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, uit een vooraf bepaald vast bedrag per Overeenkomst c.q. per geleverde Dienst en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door de Opdrachtnemer gewerkte tijdseenheid. 
    3. Alle honoraria zijn exclusief heffingen van overheidswege zoals omzetbelasting (BTW) alsmede exclusief reis- en andere onkosten ten behoeve van Opdrachtgever gemaakt waaronder begrepen maar niet beperkt tot declaraties van ingeschakelde derden.
    4. Opdrachtnemer kan Opdrachtgever verzoeken om een redelijk voorschot te betalen in verband met honoraria die Opdrachtgever verschuldigd is of zal worden en/of onkosten die ten behoeve van Opdrachtgever moeten worden gemaakt. Opdrachtnemer heeft wanneer door hem een redelijk voorschot is gevraagd, het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever het voorschot aan Opdrachtnemer heeft betaald dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
    5. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor in overleg met Opdrachtgever jaarlijks de overeengekomen honoraria aan te passen wegens wijziging van de algemene prijsindex en wegens door de overheid opgelegde maatregelen. 

    ARTIKEL 9. BETALING

    1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook. 
    2. Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de Opdrachtgever in verzuim. De Opdrachtgever is vanaf het moment van verzuim aan Opdrachtnemer over het opeisbare bedrag een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente. 
    3. In geval er meerdere Opdrachtgevers zijn, is elke Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het totale factuurbedrag in geval de werkzaamheden ten behoeve van al deze Opdrachtgevers zijn verricht. 
    4. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur. 
    5. Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van Opdrachtnemer hiertoe aanleiding geeft, is Opdrachtnemer gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of is Opdrachtnemer gerechtigd van Opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien Opdrachtnemer zekerheid verlangt en Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer uit welke hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar, onverminderd zijn overige rechten. 

    ARTIKEL 10. INCASSOKOSTEN 

    1. Indien Opdrachtnemer invorderingsmaatregelen treft tegen Opdrachtgever, die in verzuim is, komen de kosten verband houdend met die invordering ten laste van Opdrachtgever, welke kosten gesteld worden op ten minste 15% van de openstaande facturen.
    2. Onder deze kosten zijn begrepen de kosten van eventueel in te schakelen incassobureaus, deurwaarders en/of advocaten. 

    ARTIKEL 11. ANNULERING

    1. Annulering door Opdrachtgever dient bij aangetekend schrijven te geschieden.  
      1. Bij annulering door Opdrachtgever van trainingen en aanverwante bedrijfswerkzaamheden binnen 5 werkdagen voor de aanvang van de betreffende activiteiten, dient Opdrachtgever 100% van de kosten van de geannuleerde uren c.q. van de overeengekomen hoofdsom te betalen en bij annulering hiervan langer dan binnen 5 werkdagen hiervoor is Opdrachtgever 50% van de kosten van de geannuleerde uren c.q. van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd. 
      1. Bij annulering door Opdrachtgever voor en andere begeleidingstrajecten binnen 24 uur voor aanvang van de betreffende activiteit, is Opdrachtgever 100% van de kosten van de geannuleerde uren c.q. van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd, tussen 24 en 48 uur voor aanvang van de activiteiten 50% van deze kosten en bij annulering langer dan 48 uren voor aanvang van deze activiteiten maximaal 25%. 
      1. Opdrachtgever is 100% van de totaal overeengekomen hoofdsom verschuldigd indien hij, ook zonder te annuleren, geen gebruik maakt van de overeengekomen diensten van Opdrachtnemer. 
      1. Op lid 3 van dit artikel, geldt voor een particuliere klant voor coaching/ massage, binnen 24 uur voor aanvang van de betreffende activiteit is Opdrachtgever 75% van de kosten van de geannuleerde uren c.q. van de overeengekomen hoofdsom verschuldigd. Afzeggen kan geschieden door te telefoneren of een bericht achter te laten op de voicemail. Annuleringen door de Opdrachtnemer worden niet in rekening gebracht. 

    ARTIKEL 12. AANSPRAKELIJKHEID

    1. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten. 
    2. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans tot dat gedeelte van de orde waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 
    3. In afwijking van hetgeen in lid b van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan drie maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste drie maanden verschuldigde factuurbedrag. 
    4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die Opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een training, coaching sessie of adviesopdracht. 
    5. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Bij een opdracht met een langere looptijd dan 3 maanden, wordt de aansprakelijkheid verder beperkt

    ARTIKEL 13. INTELLECTUEEL EIGENDOM

    1. Opdrachtnemer behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving. Opdrachtnemer heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voorzover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.

    ARTIKEL 14. INTERNETVERKEER

    1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn zich er van bewust dat aan het gebruik van elektronische mail risico’s verbonden zijn zoals onder meer vervorming, vertraging en virusoverbrenging. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen al hetgeen redelijkerwijs van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het verwezenlijken van dergelijke risico’s. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die mogelijkerwijs ontstaat ten gevolge van het gebruik van elektronische mail.